Skip to content

Gata scoala

July 9, 2012

Pentru multi titlul nu inseamna mare branza. Pentru mine, asta inseamna ca mi-am luat disertatia, mi-am terminat studiile in invatamantul romanesc.

Pentru multi asta ar pune capat experientei de invatare pentru ceva timp. Pentru mine inseamna mai multa munca. Nu de alta, dar am pe “agenda” cel putin 4 chestii noi de invatat. Ceea ce se rezuma cam la 1 an de invatat aproape zi de zi.

Nu sunt sanatoasa ca vreau sa ma inham la asta? Si ce daca? Mie imi place. Macar acum pot sa invat ceva care sa ma ajute mai mult decat m-au ajutat cei 18 ani de invatamant romanesc la un loc.

Ca tot veni vorba de 18 ani de invatamant, de ce toata lumea se mira de bac si de scoala romaneasca in general?

Si eu am terminat un liceu (unul din cele mai bune din oras), si eu am trecut prin ore plictisitoare, am avut parte si de profi buni si de profi nebuni si de profi mai putin buni si tot nu pot intelege un lucru: de ce ne mai miram ca nu se invata in scoala romaneasca? Niciodata nu s-a invatat la nivel mai ridicat. Intotdeanua nivelul a fost cam asta. Diferenta acum e ca se si vede. Inainte mai mergea cu o gaina, o spaga, o copiuta. Acum merge mai greu. Atata tot.

Si eu am trecut prin ore frustrante, prin materie care nu foloseste la nimic mai departe (si intre noi fie vorba, am impresia ca era mai mutla ca acum) si totusi am putut merge mai departe.

Nu reusesti acum, mai incerci o data.

Am avut si restante, am lucrat si in timpul facultatii. Am stiut cum sa scap de ce era mai rau, am stiut cum sa profit de unele avantaje si am stiut cum sa si invat cand a fost cazul. Am stiut si sa plec capul si sa o iau de la inceput ca de, daca nu ai facut ce aveai de facut, atunci o iei de la zero (sau aproape). Acum nu ii mai pasa nimanui de asta. Nu e vorba ca e prost sistemul de invatamant. De 20 de ani cel putin e asa. E vorba ca nu mai exista interes. Nu mai exista scop, nu mai exista chef.

Nu mai faci nimic doar cu liceul? Nu mai faci nimic de mult cu asta.

Iti trebuie diploma de bac pentru a merge la facultate? Si ce daca? Nici cu facultatea nu faci nimic daca nu stii cu adevarat sa faci ceva in viata.

Stiu oameni care nu au terminat facultatea si stiu mult mai multe decat cei care au stat ca fraierii (si ca mine de altfel) sa isi toceasca neuronii pentru chestii inutile de cele mai multe ori.

Gata. Eu am terminat capitolul Invata asta pentru ca e in materie. Am trecut la capitolul Invata pentru ca e util. Poate ar trebui si altii sa isi aduca aminte pentru ce e scoala facuta.

No comments yet

Leave a comment