Skip to content

Pisica birmaneza

July 27, 2009

Pisica birmaneza, una din cele mai cunoscute rase la ora actuala, isi are originea in Burma, unde era considerata un companion sacru al preotilor Kittah.

Legenda spune ca initial aceste pisici, gardieni ai templului lui LaoTsun, aveau ochii galbeni, blana alba si lunga. Zeita de aur a templului, Tsun-Kyan-Kse avea ochii albastri. Marele preot, Mun-Ha, avea o astfel de pisica numita Sinh. Intr-o zi templul a fost atacat si Mun-Ha ucis. In acel moment frumoasa Sinh s-a urcat pe stapanul sau. Astfel blana sa alba a prins nuante aurii, ochii au devenit albastri, la fel ca cei ai zeitei, iar fata, picioarele si coada au luat culoarea pamantului. Totusi, labutele au ramas albe ca simbol al puritatii stapanului pe care era asezata pisica. Toate celelalte pisici au devenit identice cu Sinh, iar dupa sapte zile, Sinh a murit, ducand sufletul lui Mun-Ha in paradis. Originea lor este totusi incerta. In jurul anului 1920 o pisica birmaneza a aparut in Franta. Se crede ca aceasta a fost adusa clandestin din Burma si, din fericire, aceasta pisica era gestanta.

Pisicile birmaneze au blana semi-lunga, par matasos, urechi micute fata de alte rase de pisici. Culoarea blanii este aurie sau asemanatoare cu cea a unui ou, petele sunt ciocolatii, albastre, rosii, liliachii sau crem.  Ochii sunt albastru-safir. Labutele cu sosetele albe sunt o caracteristica obligatorie a acestei specii. Puii se nasc albi si capata culoare de-a lungul timpului.

Caracterul lor curios le baga de obicei in belele, stau toata ziua prin picioarele stapanului si sunt foarte afectuase. Blana este destul de usor de intretinut datorita faptului ca sunt cuminti si stau la periat.  Birmanezele iubesc copiii si sunt adaptabile si la compania altor animale.

Galeria foto:

24 Comments leave one →
  1. August 2, 2009 15:01

    Ador pisicile birmaneze… cand am avut pisici, numai din astea am avut… 😀

  2. August 8, 2009 12:50

    si eu am o pisicuta pe nume perla ador toate pisicile

  3. August 8, 2009 12:51

    ador pisicile

  4. Vali permalink
    August 29, 2009 13:36

    Buna,
    Are si Martha o pisica birmaneza ( un motan, pe nume Miki). Ii cade parul peste tot, are o labuta alba si miauna cand vrea mancare sau cand e singura.

  5. August 31, 2009 09:33

    daca miauna doar cand vrea mancare atunci stapanul e norocos. Sa vezi ce frumos fac cand sunt in calduri

  6. vali permalink
    October 13, 2009 11:24

    Avem si noi un miaunel pe numele lui Tomita. E numai dupa tata birmanez, mama este siameza . E un jucaus si un alintat. Nu poate sa stea singur o secunda, e un plingacios care adora compania noastra. Cum nu ne mai aude glasul incepe sa miorlaie de zici ca a ramas inchis pe undeva…cum il intrebi ce are de oriunde ai fi a si tacut si vine repede cu coada ridicata la noi. Il adoram!

  7. October 13, 2009 12:01

    Inseamna ca la voi in casa trebuie sa se vorbeasca in continuu. Nasol. Macar noaptea doarme? Sau miauna si atunci?

  8. December 14, 2009 14:28

    buna,am un motan birmanez pe nume pisu dar noi adica(familia)il strigam stuf deoarece este blanos ca o matura si cand era mic il tineam in casa si face dezastru:sarea pe perdele,cand dormeam sarea pe fata mea si ne musca de degete.dar orcum el e un scump

  9. irina permalink
    April 7, 2010 12:10

    buna,am si eu o piscuta birmaneza pe nume kitty si de azi-dimineata este mamica a 3 pisoi minunati.va spun ca este cea mai dulce pisica din lume.este fr blanda si cuminte.eu zic k merita sa tineti o pisicuta birmaneza pt ca nu va veti plictisi niciodata cu ea.are tot ce ii trebuie k sa va ofere o zi implinita.

  10. Opris Iulia permalink
    August 20, 2011 20:20

    As vrea sa stiu si eu ce sa fac cu piscica mea,este un baiat birmanez,si a venit acasa maltrattat cineva si a batut joc de el i a scos ochii l a tuns cel mai RAU ca i a scos ochii.Nu stiu ce sa fac,piscica este cu Mama acasa va rog AJUTATIMA

    • crisa permalink
      October 27, 2011 18:43

      mergi la veterinar cu el ce poti sa faci

  11. crisa permalink
    October 27, 2011 18:42

    si eu am un motan si il cheama “tomitza” in carnet dar noi ii spunem “iubire” pt ca asta este . iubirea noastra:)

  12. andrei permalink
    November 26, 2011 16:57

    eu am o pisica asemanatoare si ne iubim mult!

  13. georgiana permalink
    January 31, 2012 18:41

    buna ziua as vrea si eu sa cumpar/adopt o pisica birmaneza sunt din focsani miam pierdut acum 3 luni motanul in varsta de 5 ani j as vrea sa acopar acest gol …. as vrea sa ma ajutati si pe mine sa gasesc spre cumparare/adoptie un astfel de pisic va multumesc si sper sa ma ajutai
    as dorii ca pisicutul sa fie de 2-3 luni chiar si 1 luna .
    Va multumesc pentru intelegere

  14. February 1, 2012 01:43

    Imi pare rau dar nu cred ca te pot ajuta. Singurul lucru pe care il pot face este sa caut pe google si sa iti trimit link-uri, ceea ce nu cred ca te ajuta prea mult.

  15. March 24, 2012 21:02

    pe mine ma cheama Alex eu am o pisica birmaneza pe nume Mitzi are un an si jumatate cand vine mama acasa incepe sa miaune varul meu a zis ca cand e in calduri ii apase pe funt si zice ca are suspensi .

  16. Lidia permalink
    April 24, 2012 14:19

    Buna! Sunt interesata sa cumpar / adopt o pisica birmaneza. Va rog, daca aveti disponibil un puiut, sa ma contactati la email ladylid39@yahoo.com. Va multumesc!

  17. Petrica permalink
    May 19, 2013 20:54

    Buna! Sunt interesat sa cumpar sau sa adopt un pisoi de principiu metis birmanez daca ma poate ajuta cineva am avut unul si a murit in urma unui accident si parca simt ca e casa goala fara el. Sunt din FOCSANI si puteti sa magaiti la adresa de mail petrica_moisa13@yahoo.com

  18. svedak antonio permalink
    October 29, 2013 09:53

    si eu miam pierdut pisica pe nume fify are 5 ani sper sa se intoarca daca stie mie dor de ea pling toata ziua sper ca e bine dar este friguroasa nu rezista afara seara

    • svedak antonio permalink
      October 29, 2013 09:54

      sunt din hateg stau la stadion poate am noroc si o vede cineva

      • svedak antonio permalink
        October 29, 2013 09:56

        culoarea lui fify negru cafeniu cu pata alba pe git are zgarda rosie la git cu clopotel

  19. anca permalink
    April 5, 2014 13:53

    laky are ochii de un albastru briliant si blana ei este alba cu pete liliachii

Trackbacks

  1. BIRMANEZA | skorpionidae

Leave a Reply

