Skip to content

Oferte de la CFR

December 14, 2009

CFR Calatori face, din 13 decembrie, reduceri tarifare de 20%, de luni pana joi, la Trenurile zapezii 2009/2010 si de 25% pentru grupuri de minim 10 persoane, reducere valabila pana la 28 februarie 2010, a anuntat compania.

Potrivit companiei, oferta este valabila pentru toate trenurile care fac legatura intre Bucuresti si statiunile montane de pe Valea Prahovei: Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, Brasov, pentru trenurile cu destinatia Vatra Dornei din Bucuresti, Suceava, Iasi, Cluj Napoca si retur, pentru trenurile ce fac legatura intre Bucuresti – Piatra Neamt si retur si trenurile cu destinatia Brasov din Galati, Cluj Napoca, Sibiu, Oradea si Suceava.

Ieri, 13 decembrie, m-am dus frumos la gara si mi-am luat bilet pentru data de 24 decembrie, adica intr-o joi.  Destinatia: Bacau, trenul care are capat de linie Suceava. Din cate citesc eu in articolul asta ar fi trebuit sa am parte de o reducere (cel putin la biletul intreg). Da’ de unde? Nimic. Acelasi pret nesimtit de 35 lei pe bilet redus si 65 de lei pe bilet intreg. Am inteles eu gresit?

Advertisements
6 Comments leave one →
  1. December 14, 2009 18:52

    Pai ti-ai luat la unul dintre trenurile zapezii?

    Tren al zapezii nu este orice tren care merge pe rutele alea. Eu stiam ca trenurile zapezii sunt de fapt curse speciale suplimentate pe acele trasee (si sunt numai anumite clase de trenuri, nu toate ~ ma indoiesc ca e si pentru personal si intercity).

    De pilda pe Bucuresti-Brasov se mai bagau seara si dimineata doua rapide in plus (sau un rapid si un accelerat).

    • December 15, 2009 10:04

      intr-adevar, nu e unul din trenurile zapezii, dar anuntul era pentru toate tipurile de tren. Oricum, ca de obicei, CFR s-a acoperit si are o portita de scapare asa ca e posibil ca, si daca imi iau bilete la trenurile zapezii, sa nu primesc reducerea.
      P.S. parerea mea ramane in continuare foarte proasta referitor la serviciile CFR asa ca pot sa imi dea si calatorii gratis si tot nu o sa mi se schimbe

  2. December 15, 2009 14:19

    Asta cu serviciile e cu doua taisuri.
    CFR e de stat, angajatii sunt din ce in ce mai putini.

    Inafara e privat si e profitabil. Preturile la bilete sunt cel putin de 3 ori mai mari decat la noi (si salariile si serviciile sunt mai bune, dar Romaniei i s-a atras atentia ca are biletele prea ieftine?!?) si na… dintr-un buget aproape triplu, ai de unde oferi conditii calatorilor si salarii mari la angajati cat sa fie stimulati.

    Poate nu e chiar asa rau… dar peste tot la noi biletele de transport sunt mai ieftine ca in strainatate… si chiar daca ai incerca sa faci investitii masive in confort si calitate si apoi ai mari preturile la metrou/tren ca sa iti amorsezi investitia, ti-ar sari oamenii in cap.
    Iar confortul, trenurile bune, aranjate, confortabile, etc. se intretin… iarasi ne intoarcem la bani, la scumpit bilete… si desi altora li se pare normal, romanului nu i se pare.

    Stiu ca e trist cu confortul… eu merg 7 ore pana acasa cu un accelerat care are de fapt vagoane de navetisti din strainatate… si iaca stau 7 ore pe niste locuri inghesuite, genunchi in genunchi cu alti 3 oameni, pe cand acceleratele inspre Brasov si Timisoara arata ca intercity-urile (si vorbesc de trenurile noastre, nu de rapidele din-afara).

  3. December 15, 2009 16:37

    eu am o mare problema cu cfr-ul din niste cauze mai simple:
    1. au cumparat niste personale din germania si le-au trecut la noi drept intercity.

    2. un accelerat face mai putin decat un intercity (4:44 fata de 4:49) sau daca ajunge mai greu o face cu maxim 15 minute, Ei bine, in alte parti nu cred ca se intampla asta. Nu cred ca un Intercity ar opri in atatea orase. Diferenta dintre nr de statii in care opreste un accelerat si un intercity pe ruta Bucuresti Nord Bacau este de 2 (acceleratul are 9 si intercity-ul 7)

    3. preturile sunt intr-adevar mai mici decat in alte tari, dar si nivelul de trai e mult mai mic si daca e sa te raportezi la asta, si un sandvis in Franta e 4 euro iar la noi un pic mai mult de 1 (zic de Franta ca doar acolo am fost).

    4. sa bagi pe directia Bucuresti – Constanta (vara) si Bucuresti – Brasov (vara si iarna, dar mai ales iarna, cand oamenii au bagaje voluminoase) niste trenuri care sunt folosite pentru navetisti in alte tari si in care nu ai loc de bagaje mai mari de o servieta mi se pare nesimtire si prostie. Eu ma intreb ce aveau trenurile un pic mai vechi care erau pe ruta Bucuresti – Suceava: erau curatele, compartimentate si incapeau doar cu vreo 20 de oameni mai putin intr-un vagon. Acolo aveai spatiu si de bagaje si nici nu te pipaiai cu vecinul de scaun sau cu cel din fata.

  4. December 15, 2009 17:10

    Problema e tocmai asta, te raportezi la nivelul de trai. Nivelul de trai e jos, nivelul de confort CFR e jos.
    Cand o sa avem noi bani sa platim bilete mai scumpe, o sa aiba si ei de trenuri mai bune.

    Asta e marea problema… cercul vicios.

    Cu vagoanele de la 4 merg eu acasa. Si nu pot sa compari totusi 3 sau 5 ore pana la mare (bineinteles, fara intarzieri) cand totusi, pentru un sejur la munte sau la mare daca esti om normal si nu iti cari tot dulapul. Si alta e cand te duci acasa, sa zicem la Iasi si faci vreo 8 ore pana acasa, sa zicem ca stai la camin si vara trebuie sa duci inapoi lucrurile de iarna, iarna lucrurile de vara (ca nu ai unde le tine la camin), plus cutiile in care ti-a trimis mama mancare, plus haine sa ai de schimb (cam cat in mod normal ar trebui sa ia si un om la munte/mare).
    Eu una am noroc, ma car numai cu schimburi… dar altii n-au ce face. Daca ai doua geamantane, nici nu se merita sa iti iei loc. Ca oricum stai pe hol cu ele ca nu ai practic unde intra.

    Si alea de navetisti la munte sunt alea in plus… daca iti iei la alta ora, mergi cu alte doua care totusi au confort extra. Ai de unde alege.
    Eu una nu m-as risca pe cealalta varianta (rapidul de noapte) pe ruta Bucuresti-Iasi. Daca si in ala de dupa-amiaza umbla indivizi dubiosi care vand cutite in tren!

  5. December 15, 2009 17:38

    Eu ma refeream la un accelerat de la 6 sau 7 dimineata si de un rapid care circula cam tot pe atunci si care sunt trenurile de navetisti din germania. Ele arata binisor, dar au scaunele foarte incomode si in plus locul de bagaje este aproape inexistent. Nu cred ca trenurile alea sunt trenuri in plus. am mers cu ele si primavara si vara si iarna si mi se par niste tampenii, mai ales ca iarna oamenii merg la munte cu placa, cu clapari cu schiuri si chestii de genul asta. Alea, surprinzator, incapeau in trenurile mai vechi si care repet, erau inca decente, curatele si comode. In trenurile noi nu mai incap. Am vazut oameni veniti la munte pentru un sejur de o saptaman, pe timp de iarna, care au fost nevoiti sa isi tina copilul pe rucsac pentru ca nu li s-a dat bilet si pentru el, cu toate ca erau dispusi sa plateasca un loc in plus, iar rucsacii oricum nu incapeau sus, asa ca au stat intre scaune si au fost un scaunel perfect pentru gogoasa.

    Oricum, mi se pare stupid sa pui tren de navetisti pe distante ca Bucuresti-Suceava si Bucuresti-Satu Mare

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: