Skip to content

Angers – cetatea de necucerit

July 6, 2009

Astazi incep o noua categorie: Destinatii pisicesti. Aici voi prezenta cateva locuri unde as vrea sa ajung. Incep cu Franta si castelele ei, urmand apoi sa maresc colectia. Pana atunci insa am ceva de lucru. 😛

Prima fortareata de la Angers a fost construita de romani datorita pozitiei strategice la inaltime.

In secolul al 9-lea a ajuns in mainile familiei de Anjou, iar in secolul al 13-lea a fost construit castelul care poate fi vazut si azi. Avand aproape 600 m in circumferinta si fiind protejat de 17 turnuri masive, zidurile castelului ocupa 6,17 acri de teren (25000 mp). La origini, toate cele 17 turnuri aveau 40 m inaltime, dar majoritatea au fost miscorate pentru a putea fi folosite piese de artilerie. In momentul de fata Tour du Moulin este singurul turn care a ramas la dimensiunile originale.

Castelul este cunoscut in primul rand pentru Tapiseria Apocalipsei (Tapisserie de l’Apocalypse), comadata in 1373 de catre Louis I si realizata de pictorul Hennequin de Bruges si de Nicolas Bataille. La origini, aceasta consta din 7 parti, dar doar 6 se mai gasesc in castel azi. Ceea ce a ramas masoara 103 m lungime si 4,5 m inaltime. Pentru aceasta au fost folosite culori naturale si, ca o curiozitate, toata opera este reversibila, fiind identica pe ambele parti.

In perioada lui Louis II au fost construite o capela si apartamentele regale. Se spune ca in aceasta capela se afla o bucata din crucea pe care a fost rastignit Iisus. Vitraliile din aceasta capela prezinta scene din viata unor personaje ale vremii, fiind de o valoare inestimabila.

Henry III a redus inaltimea turnurilor, folosind piatra pentru a construi strazile si a dezvolta orasul Angers. Cu toate acestea el a pastrat caracterul defensiv al castelului. La sfarsitul secolului al 18-lea, castelul a rezistat unui bombardament intens cu tunuri. Neavand ce face, atacatorii s-au retras, nereusind sa clinteasca fortareata. De altfel acest castel nu a putut fi niciodata cucerit. Din pacate, in timpul celui de-al doilea razboi mondial a suferit daune grave in urma exploziei unui depozit de armament.

Cu toata statura sa austera, Angers se poate lauda cu gradini impresionante.

Astazi este detinut de orasul Angers si este transformat in muzeu, continand cea mai mare colectie de tapiserii medievale din lume.

4 Comments leave one →
  1. July 6, 2009 10:26

    ce, vrei sa mergi pe-acolo sa prinzi soricei?

    PS: fain, mai astept 🙂

    • July 6, 2009 10:31

      Soricei nu vreau (nu ca nu ar fi pe acolo) dar mi-ar placea sa imi bag gherutele in tapiseria aia sa vad pana unde pot sa ma catar 😛

      P.S. Urmeaza Saumur

  2. xxl_cm permalink
    August 17, 2009 17:29

    daca vrei, iti pot oferi mai multe poze din Angers. Am stat acolo aprox 2 luni si jumatate si am facut cateva zeci de poze acolo.

  3. August 17, 2009 18:44

    Fain. Eu am poze doar de pe net. As vrea sa ajung si eu, candva, pe acolo, dar nu stiu cand va fi. Daca le ai cumva uploadate pe flickr, picasa, sau orice alt hosting, pune un link aici. Sa vada toata lumea cum e pe acolo. Daca nu ai, trimite-mi pe adresa de mail pe care o gasesti pe pagina “Despre Pisoiu” si le urc eu ca sa le popularizez 😀

    P.S. Merci pentru oferta

Leave a comment