Skip to content

Pisoiul plimbaret – Brasov

April 14, 2009

Brasovul este unul din cele mai frumoase orase ale tarii (cel putin din cele pe care le-am vazut eu). Indiferent de anotimp, indiferent de vreme, in Brasov ai ce vedea.

Sa incepem cu zilele frumoase de primavara, cand mai sunt ceva nori pe cer, dar e cald si bine.

Intrarea pe Muresenilor cu inscriptia gen Hollywood in plan secundar. Chiar daca multi o considera un kitch copiat mie mi se pare interesanta, mai ales noaptea.

Vara trecuta am stat la o pensiune pe care as recomanda-o oricui, pacat ca e inchiriata in avans acum. Pot sa spun ca acolo am descooperit ce inseamna amabilitatea, linistea si bunavointa oamenilor. Acolo intr-adevar merita sa mergi pentru a te relaxa si odihni.

Iarna. Vreme inchisa, munte si deci frig…multi ar fi tentati sa renunte la a merge in oras si ar prefera sa mearga la ski sau in alta parte invocand plictiseala din oras. Eu va spun doar atat: Brasovul are foarte multe de oferit si e pacat ca lumea nu vrea sa vada asta. Pe frigul de afara am mers o zi intreaga pe la muzee si nu ne-am plictisit, ba chiar voiam sa mai mergem daca nu ar fi fost deja prea tarziu. O sa amintesc doar atat: Casa Muresenilor (aici a trait Iacob Muresianu, varul lui Andrei Muresanu – autorul imnului national) care este o bijuterie in materie de organizare. Nu are de oferit ceva spectaculos, ci doar lucruri de zi cu zi din viata locuitorilor casei. In plus, o chestie foarte faina, exista in acea casa o inregistrare a dansului specific melodiei compuse de Iacob Muresianu, melodie ce l-a consacrat la vremea respectiva. Casa Sfatului, pentru cei pasionati de arme si chestii de tortura si nu numai. Bastionul Graft ce are o expozitie de arme (numai sa nu intrebati,asa cum am facut noi, unde va lasati hainele ca riscati sa pareti ridicoli – toata expozitia e inchisa intr-o camera de maxim 3 metri patrati). Turnul Alb contine de asemenea arme si ceva exponate ce intruchipeaza diferiti luptatori, de diferite nationalitati si din diferite epoci istorice. Turnul Negru (imediat dupa restaurare era mai alb decat Turnul Alb) care dateaza din secolul XV nu am reusit sa-l vizitam pentru ca nu dispune de incalzire si astfel nu este deschis pe timp de iarna. Vestita Strada a Sforii, cea mai ingusta din Europa (pana si eu reusesc sa ajung cu mainile pe ambii pereti simultan),a fost facuta pentru a permite trecerea pompierilor. Biserica Neagra de care banuiesc ca a auzit toata lumea este un obiectiv de vizitat, mai ales cand sunt concerte de orga.Din pacate nu va pot oferi poze din acele locatii, dar va asigur ca merita vizitate.

Ne-a mai ramas de vizitat Bastionul Tesatorilor, Muzeul de etnografie, Muzeul de arta, Prima Scoala Romaneasca, dar probabil si altele.

Cea mai frumoasa amintire o am de la ZOO, dar asta ati aflat de aici. Acum va las cu pozele de pe langa bradul de Craciun, brad impresionant atat prin dimesiuni cat si prin gustul cu care a fost impodobit.

Daca v-a placut votati-ma aici! Miau!

5 Comments leave one →
  1. April 15, 2009 10:57

Primul brad a cazut cu o zi inainte sa fie inaugurat, si acesta este altul, mai mic cu 8 metri.
    Ai uitat sa vizitezi Poarta Schei si Poarta Ecaterinei.

2. April 15, 2009 11:17

Am fost si pe la porti. Am uitat sa le mentionez. Din pacate nu am poze de acolo, dar ce mi s-a parut interesant la poarta Ecaterina a fost istoria ei: a fost zidita complet si transformata in depozit doar pentru ca era prea mare pentru a putea fi aparata cum trebuie (cel putin asa am citit). Poarta Schei imi da o senzatie de claustrofobie. Cred ca daca as conduce pe sub ea as avea senzatia ca o sa ma lovesc de margini.

3. April 15, 2009 11:27

Da, amandoua au o istorie foarte interesanta. Poarta Schei nu e asa de infricosatoare, chiar ai o senzatie misto cand treci pe sub ea…

4. April 15, 2009 23:21

Pisoiu, sunt din Bv si stau in cartierul din care iesi pe Poarta Schei :)) Dap, aia e senzatia, cand erau autobuzele mari de treceau pe acolo chiar loveau marginile cu oglinzile.

E frumos tare orasul asta, in zilele insorite si callllde nu la -16 grade 🙂 Dar parca parca tot te saturi de el dupa …20 de ani.

5. April 16, 2009 00:00

Eu stau de 3 ani in Bucuresti si crede-ma ca m-am indragostit de Brasov in 2 zile. Daca ar fi dupa mine as prefera sa ma plictisesc de Brasov decat de Bucuresti