Skip to content

Paris – Turnul Eiffel

October 13, 2009

Sunt foarte multe chestii de spus despre Turnul Eiffel. Sunt  foarte multe chestii interesante din punct de vedere tehnic, cum ar fi faptul ca el cantareste aproximativ 10 000 de tone, mai putin decat un cilindru cu aer cu aceleasi dimensiuni, ca are 324 m inaltime si ca trebuie sa urci peste 1600 de scari pana in varf. Totusi accesul pe scari pentru public e posibil doar pana la al doilea nivel, pana sus putand urca doar cu liftul.

Turnul Eiffel vazut de la baza

A fost cea mai inalta constructie din lume pana in 1930 ( a fost construit in 1889 ) si ar fi trebuit sa fie localizat in Barcelona, dar spaniolii au afirmat sus si tare ca nu se potriveste cu arhitectura orasului si nu au acceptat constructia. De asemeni nici in Franta nu a fost primit cu bratele deschise, majoritatea criticilor de arta sustinand ca e hidos si ca nu are ce cauta in capitala.

Turnul Eiffel vazut de pe podul din fata lui

Turnul Eiffel vazut de pe podul din fata lui

Eiffel si organizatorii Exposition Universelle din 1889 (organizata pentru sarbatorirea centenarului de la revolutie) au trecut peste asta si au hotarat sa duca la bun sfarsit constructia. Turnul ar fi trebuit sa fie demolat dupa 20 de ani, dar francezii au realizat ca e util pentru comunicatii si astfel a ramas in picioare si dupa deadline. Acum este cel mai reprezentativ obiectiv turistic pentru Paris si pentru Franta in general.

Constructia turnului a fost una foarte periculoasa avand in vedere ca acesta nu poseda decat doua platforme, la etajul I si II. Cu toate acestea, Eiffel a folosit schele mobile, astfel incat, pe timpul constructiei, nu a murit decat o singura persoana.

Bustul lui Eiffel de la baza turnului

Bustul lui Eiffel de la baza turnului

Cea mai mare problema la constructia monumentului  au ridicat-o fortele eoliene. Fiind atat de inalt, inginerii care l-au proiectat au fost nevoiti sa ia in calcul puterea vantului, dar si dilatarea metalului datorita temperaturilor din timpul verii. Cu toate acestea, turnul se inalta si azi semet si nu pare a fi deranjat de nici un fenomen atmosferic. Este doar vopsit o data la 7 ani, pentru a preveni ruginirea.

Turnul Eiffel noapte

Turnul Eiffel noaptea

Eu am ajuns acolo cu metroul, oprind in statia Trocadero. Se poate cobori si la Iena, dar mai mergeti un pic pe jos. Oricum, zona merita vazuta, fiind si un parculet prin zona, dar si palatul de la Trocadero (Palais de Chaillot), care gazduieste mai multe muzee, cum ar fi: Musee de l’Homme, Musee de la Marine, Musee du Cinema Henri Langlois si The Musee des Monuments Français. Doar primele doua se pot vizita acum, al treilea fiind afectat de un incediu, iar al patrulea fiind in renovare. De asemenea pe acolo se mai afla si Theatre National de Chaillot.

Cam atat am avut de spus despre turn. Va las cu ceva poze din acest miracol al tehnologiei:

Sena vazuta de la etajul 3 din turnul Eiffel

Sena vazuta de la etajul 3 din turnul Eiffel

Domul invalizilor vazut din Turnul Eiffel

Domul Invalizilor vazut din Turnul Eiffel

Cahmp de Mars vazut din cel mai inalt punct din Turnul Eiffel

Champ de Mars vazut din cel mai inalt punct din Turnul Eiffel

Vedere panoramica de la etajul 2 din Turnul Eiffel

Vedere panoramica de la etajul 2 din Turnul Eiffel

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: